Marketeers werken het zorgvuldig uit, creëren campagnes en gaan dan voor dé beste slogan. Een merk uitbouwen zit hen dan ook in de vingers. Maar heb je al eens gedacht aan jouw eigen ‘merk’? Hoe wil jij dat anderen jou zien, wat zijn jouw kernwaarden? Met welke drie woorden wil jij onmiddellijk geassocieerd worden? En zeg eens, wat is jouw ‘baseline’? ‘Lijflied in één zin’. Waarvoor sta je, welke omschrijving vertaalt jouw eigen authenticiteit? Ben je eerder een Nike als in ‘Just do it’ of een ‘Keep it Cool with Ben & Jerry’s’? Denk er eens over na onderweg naar huis na een drukke werkdag. Of tijdens het koken. Je zal nog versteld staan op welke leuke originele invalshoeken je kan komen, en waar jij ‘top of mind’ meteen voor jezelf aan denkt. En als jouw eigen ‘slogan’ klaar is, toets hem dan eens af met jouw collega’s, gooi deze gekke vraag met veel enthousiasme in de groep. En bedenk elkaars marketingzin. Veel ‘brainstorm’-plezier!